Mindustry is een fabrieksbouwspel met torenverdedigings- en RTS-elementen. Creëer uitgebreide toeleveringsketens om munitie in je geschutskoepels te voeren, bouwmaterialen te produceren en eenheden te bouwen. Commandeer eenheden om vijandelijke bases te veroveren en breid je productie uit. Verdedig je kern tegen golven van vijanden.
Gameplay-functies
- Gebruik productieblokken om een breed scala aan geavanceerde materialen te maken
- Verdedig je structuren tegen golven van vijanden
- Speel met je vrienden in platformonafhankelijke multiplayer-coöpgames of daag ze uit in teamgebaseerde PvP-wedstrijden
- Verdeel vloeistoffen en vecht constant uitdagingen, zoals het uitbreken van vuur of vijandelijke vliegaanvallen
- Haal het meeste uit uw productie door optioneel koelmiddel en smeermiddel te leveren
- Produceer een breed scala aan eenheden voor automatisch beheer van uw basis of aanval op vijandelijke bases
- Zet assemblagelijnen op om legers te bouwen van gemechaniseerde eenheden
- Gebruik je eenheden om het op te nemen tegen volledig functionele vijandelijke bases
Campagne
- Verover de planeten Serpulo en Erekir terwijl je door 35 handgemaakte kaarten en 250+ procedureel gegenereerde sectoren
gaat - Verover grondgebied en zet fabrieken op om hulpbronnen te produceren terwijl je in andere sectoren speelt
- Verdedig je sectoren tegen periodieke invasies
- Coördineer de verdeling van middelen tussen sectoren via lanceerplatforms
- Onderzoek nieuwe blokken om vooruitgang te boeken
- Nodig je vrienden uit om samen missies te voltooien
- 250+ technologieblokken om onder de knie te krijgen
- 50+ verschillende soorten drones, mechs en schepen
Aangepaste games en platformonafhankelijke multiplayer
- 16+ ingebouwde kaarten voor aangepaste games, naast twee volledige campagnes
- Speel coöp, PvP of sandbox
- Sluit je aan bij een openbare dedicated server of nodig vrienden uit voor je eigen privésessie
- Aanpasbare spelregels: wijzig blokkosten, vijand statistieken, startitems, golftiming en meer
- Volledig functionele kaarteditor met scriptondersteuning
- Ingebouwde mod-browser en mod-ondersteuning
- Vaste Mono-eenheden die niet mijnen,
- Vaste toevoeging van schematische pictogramtags die het spel verbreken
- Diverse pathfinding bugfixes; eenheden zouden niet vast moeten komen te zitten terwijl ze achteruit bewegen
- Poten/insecteneenheden zouden niet langer een pad moeten vinden rond vaste blokken waar ze overheen kunnen stappen
- Veel verschillende QoL-verbeteringen en bugfixes
- Een opstartcrash verholpen die verband houdt met bepaalde mods
- Veel verschillende bugfixes
- Verminderd geheugengebruik, zal leiden tot minder crashes op low-end apparaten
- Gewijzigde sprites/animaties van verschillende Serpulo-torentjes
- Opnieuw toegevoegde basisbouwer AI-regel
- Bugfixes
- Toegevoegde 'rebuild area'-knop
- Talloze kleine verbeteringen en bugfixes
- Veel verschillende bugfixes
- Kleine bugfixes
- Boost toggle-commando toegevoegd voor eenheden zoals Nova, Pulsar, enz.
- Veel verschillende bugfixes
- Kleine bugfixes
[Dit is een ingekorte log met wijzigingen, zie Github voor volledige notities]
- Vaste bruggen gepland zonder ontgrendeling in campagne
- Vaste speler die langzamer beweegt op servers met statuseffecten - Probleem verholpen dat
speler de formatiesnelheid op servers niet respecteerde
- Vaste scheidingstekens die stroom verbruiken als ze inactief waren
- Vaste logische blokken die gebouwen niet redden bij herladen
- Vaste zeldzame deurplaatsingscrash verholpen
- Vaste logische eenheden die items uit een teamblok konden nemen / verwijderen.
[Dit is een ingekorte log met wijzigingen, zie Github voor volledige opmerkingen]
- Crash verholpen bij gebruik van chat als serverhost
- Ondersteuning toegevoegd voor parseren weer JSON
[Dit is een ingekort logboek met wijzigingen, zie Github voor volledige opmerkingen]
Dit is een kleine update die de schade door spatten van gebouwen voor bepaalde projectielen vermindert en verschillende problemen met mods oplost.
Hoewel build 125-servers compatibel zouden moeten zijn met 125.1-clients, wordt updaten nog steeds aanbevolen.
- Vaste gezondheidsbalk van spelers die uitschiet bij negatieve gezondheid
- Vaste grote stroomknooppunten die soms geen verbinding
maakten met geplaatste blokken - Zorgde ervoor dat de ladingen van eenheden werden getrokken met de juiste celkleuren
[Dit is een ingekorte log met wijzigingen, zie Github voor volledige opmerkingen]
- Vaste modellijst die bij het opstarten werd opgehaald, wat leidde tot mogelijk irritante foutmeldingen
- Vaste crash wanneer een mod zonder versie werd bekeken
- Arc.Net niet op de zwarte lijst gezet
- Unit armor toegevoegd statistieken naar database
- Productietijd per eenheid toegevoegd aan de database van de fabriek.
[Dit is een ingekort logboek met wijzigingen, zie Github voor volledige opmerkingen]
- Opgelost: negatieve getallen worden niet correct weergegeven in power nodes
- Vaste mod minVersion parsing
- Vaste mods verdwijnen na import [Android]
- Uitgeschakeld duplicaat IP-preventiesysteem
- Toegevoegd mod browser sorteervolgorde
[Dit is een ingekort logboek met wijzigingen, zie Github voor volledige opmerkingen]
- Diverse kleine bugfixes
- Weer verhoogde output van de stroombron
- Verbeterde beelden van de
bouwbalk - Verbeterde prestaties van kaarten met veel aangrenzende stroomknooppunten / batterijen
- Uitgeschakeld weer in editor
[Dit is een ingekort logboek met wijzigingen, zie Github voor volledige opmerkingen]
- Een veelvoorkomende crash met betrekking tot planeetkeuze verholpen
[Dit is een ingekort logboek met wijzigingen, zie Github voor volledige opmerkingen]
- Opgelost: het opnieuw opbouwen van een kern in de buurt van de kluis waardoor de bronnen daalden tot 1K
- Opgelost dat vastgelegde sectoren werden vergrendeld
Wijzigingen in de multiplayer-campagne:
- Nieuw hostonderzoek wordt nu overgedragen aan klanten
- Klanten kunnen nu gebruiken hun onderzoek, zelfs als de host het niet heeft
- Klanten kunnen nu nieuwe technologie onderzoeken in multiplayer
- Een hint toegevoegd die deze informatie uitlegt
[Dit is een ingekorte log met wijzigingen, zie Github voor volledige opmerkingen]
Na meer dan 9 maanden ontwikkeling is 6.0 eindelijk hier. Er zijn veel te veel wijzigingen aangebracht om hier redelijk op te noemen, dus ik zal de hoogtepunten bespreken.
Eenheden:
- Het eenheidssysteem is volledig herwerkt
- Alle eenheidssprites zijn opnieuw getekend en opgeruimd
- Er zijn veel nieuwe eenheidstypen toegevoegd
- Spelerspecifieke pads en eenheidsspecifieke fabrieken zijn verwijderd
Campagne:
Kaarten:
- Spelerszoekbalk toegevoegd (bijgedragen door @fuzzbuck)
- Diverse vertalingen bijgewerkt
- Dubbele speler-ID's opgelost - merk op dat hierdoor je UUID opnieuw wordt ingesteld! [Android]
- Bijgewerkte suggestielink voor functies
- Bijgewerkte vertalingen
- Vaste gewijzigde spelersnaam blijft bestaan na server is verlaten
- Regel voor vermenigvuldiging van zonne-energie toegevoegd
- Nieuwe pictogrammen toegevoegd met soepele schaalverdeling
- Vloeistof leegte toegevoegd (bijgedragen door @ GioIacca9)
- Schuifregelaar voor brugdekking toegevoegd (Bijgedragen door @Quezler)
- "underflow" -poort toegevoegd (tegenover overloop gate)
- "emoji's" toegevoegd voor de meeste blokken en items in het lettertype
- Nieuwe technische boomlay- out met betere mod-ondersteuning toegevoegd
- Spellogbestand toegevoegd, opgeslagen in gegevensmap
- Nieuwe scheidingsteken sprite / animatie toegevoegd
- Lijst met affiniteitstegels toegevoegd aan statistieken van bepaalde blokken
- Veiliger mod-laadsysteem toegevoegd - fouten mogen niet langere crash, maar laat een logboek zien
- Nieuw Cyrllic lettertype toegevoegd
- Bereikweergave en statistieken voor reparatiepunt toegevoegd
- Wat meer klassen voor scripting
op de
witte lijst gezet
- Vaste scripting werkte niet op sommige apparaten [Android] - Vaste desynchronisatie van stroomknooppunten - Opgelost dat sommige blokken niet werden weergegeven op de boormijnlijst